5c klasės mokiniai sprendė kahoot viktorinos klausimus, kurioje spėliojo įvairias profesijas bei sužinojo, kokios profesijos populiariausios tarp vyrų ir moterų ir kiek uždirba ledų degustuotojas… Vėliau mokiniai atliko testą ir pamėgino įsivertinti, ar jie pasiruošę rinktis profesiją. Po to moksleiviai susipažino su profesijomis, kurios jiems tiktų pagal charakterio bruožus…
Tuo tarpu 5a klasės mokiniai karjeros dieną pradėjo nuo klausimų sau, į kuriuos patys atsakė. Juk svarbu kiekvienam iš mūsų kartais pasikalbėti su savimi, atkreipti dėmesį, kodėl darome vienokius ar kitokius dalykus, dar kartą apgalvoti, kas mums tikrai patinka, o kas ne, tam, kad galėtumėme aiškiau matyti, kokį karjeros kelią pasirinkti. Taip pat svarbu žinoti, kokiomis stiprybėmis ir silpnybėmis pasižymime. Penktokai šiomis savybėmis pasidalino su klasės vadove Silva.
Kita mūsų veikla vyko su Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus lektore Diana Našutinskaite-Zakariene tema „Bitininkystė Klaipėdos krašte“. Mokiniai sužinojo, kaip atrodė šiaudiniai aviliai, kokie yra bičių dievai, nuo ko priklauso medaus skonis ir spalva, bei daug kitos įdomios informacijos. Jau turimas ir naujai įgytas žinias pasitikrinome žaisdami Kahoot. Gavome pagyrimą iš lektorės, jog esame ramūs mokiniai ir daug žinome apie bites :)
Po pertraukėlės 5a klasės mokiniai klausėsi įrašo „Kaip padaryti gerą pristatymą?“. Diskutavome apie tai, kad kartais darbe patiems sugalvoti idėją ir ją pristatyti. O ką daryti, kai idėjų visiškai nėra? Išbandėme naują metodą… Mokiniai turėjo per 1 min. surasti bet kokį daiktą ir jį parodyti per kamerą. Po to penktokai greitai sugalvojo, kur ne pagal tikrąjį paskirtį panaudoti rastą daiktą. Įspėjame, idėjos netinkamos išbandyti praktiškai! Idėjos: plaukų segtuku galima pasikasyti nugarą arba „atkąsti“ bananą, planšetinį kompiuterį galima panaudoti kaip pjaustymo lentelę arba veidrodį, atsuktuvas tinka spynoms atrakinti, katinas – puiki šildymo priemonė, telefonas – lauko žaidimų (kvadrato, futbolo…) priemonė, žaislinis šautuvas – gera riešutų gliaudymo (o gal skaldymo?) priemonė, ir kt.
Na ir galiausiai 5a ir 5c mokinės sudalyvavo Klaipėdos technologijų mokymo centro „Profesijų savaitės“ paskaitoje apie kosmetiko specialybę, o berniukai domėjosi interjero apipavidalintojo specialybe.
5c klasės vadovė, geografijos mokytoja Oksana Savlova, ir 5a klasės vadovė, matematikos mokytoja Silva Gubinskytė
Ugdymo karjerai dienos veiklos 6b klasei prabėgo lyg akimirksniu. Mokiniams apie savo profesijas ir darbo ypatumus pasakojo jų tėvai, o kai kurie net suteikė galimybę nuotoliniu būdu pamatyti jų darbo vietą.
Pirmiausia šeštokai gėrėjosi konditerinių gaminių grožiu ir gausa bei, pateikdami klausimus, domėjosi konditerio darbo specifika. Per šventes ragaudami gardų tortą ar pyragaičius, prisiminsime, kiek kantrybės, darbščių rankų bei išradingumo reikia jiems pagaminti.
Vėliau sulaukėme viešnios iš Klaipėdos vaikų ligoninės, kuri išsamiai papasakojo apie tai, kokie procesai vyksta ir, kiek žmonių juose dalyvauja tam, kad vaikams būtų užtikrintos sveikatos priežiūros paslaugos. Mokiniai netgi turėjo galimybę žvilgtelti į įvairias patalpas, kuriose vyksta ypatingos operacijos ir sprendžiami gyvenimo ir mirties klausimai.
Sekantis profesinės veiklos pristatymas vyko iš Islandijos. Pabuvojome medienos fabrike, kuriame gaminamos durys, langų rėmai ir įvairiausi įdomūs dalykai iš natūralaus medžio. Ant sienos kabantis laikrodis rodė trijų valandų skirtumą. Supratome, jog mergaitės tėtis šiandien į darbą atvyko labai anksti tam, kad mokiniai galėtų pamatyti ir pabandyti įsivaizduoti save dirbantį, kuriantį ir aukojantį savo laiką gyvenant toli nuo savo šalies ir šeimos.
Įdomus ir nuotaikingas buvo buhalterės specialybės pristatymas. Šeštokai sužinojo, jog buhalterijos mokslas susijęs ne tik su matematika, bet ir su įstatymų išmanymu bei paremtas ypatinga atsakomybe.
Galų gale priėjome prie išvados, jog svarbu ne tik pasirinkti sau tinkančią specialybę, bet ir nuolat tobulėti bei išlaikyti gerus tarpusavio santykius kolektyve.
Renkuosi svajonių profesiją
8b klasės mokiniai ir mokytojos Irena Letukienė, Jolanta Jautakienė, Liubov Petraškevič, Anastazija Vainoriūtė prasmingai praleido karjeros ugdymo dieną.
Pusė devynių 8b ir 8a klasių mokiniai gavo progą susipažinti su kultūrinės veiklos vadybininku Tautvydu Lubiu, kurį pristatė mokyklos psichologė Inesa Bundulienė. Tautvydas Lubys papasakojo apie kelių specialybių turėjimo naudą, pasidalino patirtimi bei patarimais, padėsiančiais suplanuoti savo ateitį. Pranešėjas kalbėjo, kaip suderina savo veiklas, atsižvelgia į klientų poreikius bei pageidavimus ir išvengia keblių situacijų.
Vėliau 8b klasės mokiniai pasidalino gražiomis prezentacijų skaidrėmis: pristatė savo pasirinktas profesijas, tai yra: pilotas, nekilnojamojo turto agentas, architektas, aktorius, programuotojas, verslininkas bei mados dizaineris. Mokiniai įgijo naujų žinių apie šias, rečiau sutinkamas profesijas, sužinojo, kokios savybės ir įgūdžiai joms reikalingi. Bendraklasiai pasidalino savo svajonių profesijomis ir jas aptarė, žiūrėjo filmuką apie floristo, kirpėjo ir masažuotojo profesijas. Pertraukėlių metu skambėjo lietuviška arba su profesijomis susijusi muzika.
Tai buvo puiki patirtis, padedanti suprasti, kokią profesiją norėtų ir galėtų rinktis mokiniai. Sužinojo būsimų profesijų pliusus ir minusus bei galėjo įvertinti savo gebėjimus, kurie būtų naudingi renkantis svajonių profesiją. Veiklos pabaigoje aptarėme šios dienos temą ir nuveiktus darbus. Kiekvienas suprato, kad svarbu atsižvelgti į savo galimybes ir interesus renkantis profesiją.
8b kl. Austėja Rusteikaitė, Agneta Juškaitė, Akvilė Valužytė
8a kl. mokiniai atliko šia tema įvairius testus: „Profesija pagal asmenybę“, „Asmenybes tipas“, „Profesijų mozaika“.
Štai kokiomis mintimis pasidalino mokiniai apie šią veiklą:
- „Per karjeros dieną atlikome tris testus, testai parodė tokius atsakymus, kokių ir tikėjausi. Jie padėjo suprasti, kuo galėčiau būti.“
- „Testai, kuriuos darėm, man truputėlį padėjo pažinti save…“
- „Atliekant karjeros testus, sužinojau, kad mano galimos profesijos ratas išsiplėtė.“
- „Man pamoka labai patiko, sužinojau koks man darbas tinka pagal mano charakterį.“
Taip pat 8 a ir 8 b kl. mokiniai turėjo susitikimą su renginių vedėju Tautvilu Lubiu. Atsiliepimai apie pokalbį su renginio vedėju:
- „Patiko pokalbis su Tautvilu Lubiu. Pasakojo kad jis dirbo nuo 8-erių metų ir dabar turi keturis darbus, kuriuose jam gerai sekasi. Iki šiol buvau užsifiksavęs tik vieną profesiją.“
- “ …buvo įdomu klausyti žmogaus, kuris dirba daug darbų, jo pasakojimas man buvo naudingas, nes pasinaudojau keliomis jo idėjomis…”
- „Buvo įdomu klausytis tokio žmogaus, kuris padrąsina ką nors daryti.“
- „Man labai patiko susitikimas su renginių vedėju. Buvo įdomu sužinoti apie savo asmenybės tipą, kokios profesijos man tinka.“
- „Man karjeros diena patiko, nes padėjo lengviau suprasti, kokia yra mano mėgiama profesija. Patiko žmoniu pristatymai, kurie papasakojo nuo ko pradėjo savo darbą ir kuom dirba dabar. Pamokė, kaip eiti į imonę ir kalbėtis dėl darbo.“
- „Pokalbis patiko, nes galėjom sužinoti daug ką įdomaus. Tai buvo smagu, kad buvo organizuota tokia diena.
Karjeros diena patiko, nes ji padėjo lengviau susirasti mano mėgiamą profesiją. Patiko šiandienos užsiėmimai ir profesijos testai, kurie truputėlį padėjo pažinti save.